کفپوش وینیل چقدر مقاومت دارد؟

کفپوش وینیل نوعی کفپوش با هسته (core) پلیمری ساخته شده از «پلی وینیل کلراید» است که بیشتر به عنوان پی‌وی‌سی (PVC) شناخته می‌شود. اما پی‌وی‌سی تنها ماده تشکیل‌دهنده این پوشش‌ها نیست. کفپوش وینیل حداقل از چهار لایه تشکیل شده است. لایه زیرین از جنس چوب پنبه و فوم است که نقش زیرساز و ضربه‌گیر را دارد. لایه بالای آن هسته PVC است. اگر این لایه از کفپوش وینیل ترکیبی از پی‌وی‌سی و چوب باشد به آن WPC و اگر از سنگ (کربنات کلسیم) و پی‌وی‌سی ساخته شده باشد به آن SPC می‌گویند.

روی لایه PVC، لایه طراحی قرار گرفته است که طرح و رنگ کفپوش را مشخص می‌کند و در قسمت فوقانی آن یک لایه براق‌کننده و مقاوم به منظور ایجاد مقاومت در برابر خراش‌، لکه،  باکتری و همچنین بهبود ساییدگی کفپوش اعمال شده است.

اکنون که درباره کفپوش ساخته شده از وینیل و لایه‌های آن دانستید، بیایید مقاومت این کفپوش‌ها را بررسی کنیم.

ما در این مقاله مقاومت کفپوش وینیل را در برابر تغییرات دمایی، آب و رطوبت بررسی می‌کنیم و برخی نکات جانبی مرتبط با مقاومت را نیز می‌آوریم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا کفپوش وینیل ضد آب است؟

کفپوش وینیل یک کفپوش ضد آب است؛ اما همچنان در معرض آسیب ناشی از آب زیاد یا رطوبت قرار داد. به عبارت دیگر نمی‌تواند این کف‌ها مرتبا با شلنگ شست و یا در آب به مدت زیاد غوطه‌ور کرد. علائم نفوذ آب در این کفپوش شامل تغییر رنگ (حالت کپک زده)، افزایش ضخامت، تاب‌خوردگی و بالا‌آمدن سطح کفپوش است. وقتی می‌گویند این نوع کفپوش ضد آب است به این معنا است که آب سطحی بر روی آن تاثیر نمی‌گذارد؛ پس در محل‌های مرطوب می‌توانید از آن استفاده کنید.

 اگر آب بر  روی کفپوش وینیل بریزد، می‌توانید آن را به‌راحتی توسط یک حوله و یا دستمال خشک کنید، اما اگر این رطوبت به لایه چوب پنبه‌ی زیرین برسد، ممکن است رشد کپک و مشکلات بعدی را به دنبال داشته باشد. با این حال کفپوش‌های جدید وینیل، تغییرات زیادی کرده‌اند و ممکن است برخی از انواع آنها که به در اندازه بزرگ و یکپارچه‌ای ارائه می‌شوند، هیچ راه نفوذی برای ورود آب به لایه‌های زیرین نداشته باشند. این کفپوش های ضد رطوبت می‌توانند به خوبی در مناطق مرطوب نصب گردند.

برای خواندن ادامه ی مطلب اینجا کلیک کنید