کفپوش آنتی باکتریال

کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی

برای انتخاب یک کفپوش مناسب یک محیط، ابتدا باید به شرایط آن محیط توجه شود. متاسفانه برخی از طراحان داخلی بدون توجه به این موضوع، اقدام به خرید کفپوش‌های متنوع و حتی گران قیمت می‌کنند؛ ولی به دلیل مناسب نبودن این کفپوش‌ها برای محیط مورد نظر، خسارات زیادی را به صاحبان پروژه‌ها اعمال می‌کنند. محیط‌های بیمارستانی و درمانی، جزء محیط‌های حساسی هستند که باید حتما با کفپوش‌های مناسب طراحی و ساخته شوند. بهترین کفپوش برای این محیط‌ها، کفپوش آنتی باکتریال است که با ساختار خاص خود می‌تواند از رشد و جمع شدن میکروارگانیسم‌های مضر روی سطح جلوگیری کند. برای آشنایی بیشتر با این کفپوش‌ها و ویژگی‌های آن‌ها، این مقاله را مطالعه کنید.

 

کفپوش آنتی باکتریال چیست؟

کفپوش آنتی باکتریال یکی از انواع کفپوش‌های موجود در بازار است که به دلیل داشتن تکنولوژی جدید امکان رشد میکروارگانیسم‌های مختلف از جمله کپک‌ها، میکروب‌ها، ویروس‌ها و را نمی‌دهد. همچنین ساختار بدون تخلخل و درز این کفپوش‌ها، از تجمع این میکروارگانیسم‌ها که همگی برای سلامت بدن مضر هستند، جلوگیری می‌کند.

 

کفپوش‌های آنتی باکتریال دارای تنوع بالایی‌اند و می‌توانند با رنگ بندی و ظاهر متفاوت در ساختمان‌های مختلف اجرا شوند. بنابراین، محدودیتی برای اجرای آن‌ها در ساختمان‌های مختلف نیست. با این حال به دلیل ساختار و همچنین عملکرد خاص این کفپوش‌ها، بیشتر آن‌ها را در مناطق حساس مانند بیمارستان‌ها، اتاق عمل، مراکز درمانی و مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

ضرورت استفاده از کفپوش آنتی باکتریال در بیمارستان‌ها

هر روز افراد زیادی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حال تردد هستند. حتی اگر این افراد نظافت را رعایت کنند، باز هم میکروارگانیسم‌های زیادی از طریق کف کفش‌های این دسته از افراد به کف بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند. محیط‌های بیمارستانی و درمانی، باید عاری از آلودگی باشند. چرا که هر روز بیماران زیادی با بیماری‌های مختلف به این محیط‌ها مراجعه می‌کنند و انتظار ابتلا به یک بیماری جدید به دلیل آلودگی محیط را ندارند.

 

از این رو باید حتما تمامی بخش‌های مراکز درمانی مرتب ضد عفونی و تمیز شوند. این موضوع هم هزینه‌بر است، هم زمان زیادی را نیاز دارد. از طرفی گاهی به دلیل شلوغ شدن مراکز درمانی، عملا ضد عفونی کردن کفپوش امکان پذیر نیست.

 

کفپوش آنتی باکتریال، محصولی است که نیاز به ضد عفونی و تمیز کردن بیمارستان‌ها را به حداقل می‌رساند. شاید ظاهر این کفپوش‌ها کثیف شود، اما این کفپوش‌ها اجازه رشد عوامل بیماری زا و تجمع آن‌ها را نمی‌دهند. از این رو استفاده از آن‌ها باعث به حداقل رسیدن خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود.

 

کفپوش آنتی باکتریال

انواع کفپوش آنتی باکتریال برای بیمارستان‌ها

برای اجرای کفپوش آنتی باکتریال در بیمارستان‌ها می‌توان از کفپوش‌های اپوکسی و یا پلی یورتان استفاده کرد که هر کدام دارای ساختار متفاوتی هستند. هر دوی این کفپوش‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند و به خوبی می‌توانند از رشد باکتری‌ها و عوامل بیماری زا جلوگیری کنند. مقاومت آن‌ها در برابر سایش و فرسودگی، آن‌ها را به یکی از بهترین کفپوش‌ها برای مکان‌های پرتردد مانند بیمارستان‌ها تبدیل کرده است. با این حال، باید برای خرید این کفپوش بیمارستانی با افراد متخصص مشورت کنید تا بر اساس نیاز بیمارستان و مراکز درمانی، این کفپوش‌ها به شما پیشنهاد شوند.

برای خواندن ادامه ی مطلب اینجا کلیک کنید.