برای نظافت کفپوش بیمارستانی، توجه به یک سری نکات خاص ضروری است. این نکات می‌توانند روند نظافت و تمیز کردن کفپوش را به صورت مستقیم تحت تأثیر خود قرار دهند. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر مدل‌های بسیار زیادی از انواع کفپوش مخصوص بیمارستان در بازار موجود است. از آنجایی که رعایت بهداشت و سطح تمیزی در محیط بیمارستان اهمیت زیادی دارد، کاربران همواره باید به روند شستشوی کفپوش بیمارستانی توجه ویژه‌ای داشته باشند. تمیز کردن کفپوش بیمارستانی می‌تواند بر روی سلامتی بیماران تأثیر‌گذار باشد. امروز ما قصد داریم در مورد نظافت کفپوش بیمارستانی و نکات مهم برای دنبال کردن این روند با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

آیا کفپوش بیمارستانی در برابر مواد شیمیایی مقاومت دارد؟

قبل از پرداخت به روند نظافت کفپوش بیمارستانی، باید به یک سؤال مهم و پر اهمیت پاسخ دهیم: آیا کفپوش بیمارستانی در برابر مواد شیمیایی مقاومت دارد؟ در پاسخ به این سؤال، باید بگوییم که مدل‌ها و ساختار‌های مختلف کفپوش بیمارستانی در انواع گسترده‌ای در بازار به فروش می‌رسند. هر کدام از این انواع، در یک موقعیت خاص مورد استفاده قرار گرفته و همین مسأله هم باعث شده تا انتخاب با کیفیت‌ترین و قوی‌ترین مدل‌های کفپوش به مسأله‌ای مهم و کلیدی تبدیل شود.

در اکثر مواقع، برای نظافت کفپوش بیمارستانی شما باید به جنس آن توجه کنید. جنس می‌تواند نشان دهنده ویژگی‌های فیزیکی و سطح مقاومت کفپوش باشد. کفپوش‌هایی که با استفاده از اپوکسی تولید شده‌اند، در برابر مواد شیمیایی و انواع اسید‌ها مقاومت مطلوبی دارند. اپوکسی در برابر سایر خورنده‌ها هم مقاوم است و همین مسأله باعث شده تا از آن در پروژه‌های بیمارستانی به وفور استفاده شود.

نظافت کفپوش بیمارستانی که با استفاده از اپوکسی طراحی شده است، به شدت راحت خواهد بود. کاربران برای تمیز کردن این کفپوش‌ها نیازی به استفاده از مواد شیمیایی خیلی قوی و خاص ندارند. پس، استفاده از اپوکسی یک مسأله رایج به حساب می‌آید که کیفیت و سطح مقاومت کفپوش را به صورت مستقیم تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. از آنجایی که اپوکسی در اکثر بیمارستان‌های ایرانی به کار می‌رود، می‌توان گفت که اکثر کفپوش‌های به کار رفته در بیمارستان در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند.

برای نظافت کفپوش بیمارستانی در بهترین حالت ممکن، شما باید سرعت عمل خوبی داشته باشید. مراکز درمانی هر روزه با آلودگی های مایع یا جامد مختلفی مواجه می‌شوند. برای جلوگیری از پخش شدن آلودگی، بهتر است که در سریع ترین زمان ممکن نسبت به رفع همه آلودگی‌ها اقدام کنید. هرچه سرعت بالاتر رود، سطح بهداشت هم بیشتر می‌شود. در نهایت، بهتر است که کف بیمارستان را به‌صورت دقیق و پیوسته بررسی کنید.